برکت نام پیامبر(ص)
نوشته شده توسط : feraghat90

پيامبر خدا (ص) فرمود: «هيچ خانه‏اى نيست كه نام محمّد در آن خانه باشد مگر اين كه خداوند روزى اهل خانه را زياد مى‏كند، پس هر گاه نام محمّد بر آن ها گذاشتيد، حق نداريد آن ها را بزنید و يا دشنام دهيد. هر كس سه فرزند پسر داشته باشد، و نام هيچ كدام را احمد يا محمّد نگذارد، به راستى كه به من جفا كرده است. هر كس نامش نام من است، نبايد كنيه‏اش كنيه من باشد و هر كس كنيه‏اش كنيه من است پس نبايد نامش نام من باشد. بر فرزندانتان نام انبياء (ع) را بگذاريد، و محبوب ترين نام ها نزد خدا «عبدالله» و «عبدالرّحمن» و راست ترين نام ها «حارث» و «همّام» و زشت ترين آن ها نام «حرب» و «مرّة» است.

مجموعه ورام، آداب و اخلاق در اسلام‏ /محمّدرضا عطائى‏ /آستان قدس‏ /مشهد /1369 /ص78.
 




:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1386 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: